Τα παιδάκια του Προνηπιαγωγείου στα πλαίσια της διαθεματικής μας ενότητας με τίτλο “Κάτω από την επιφάνεια της Γης”, ανακάλυψαν μέσα από ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες τι υπάρχει κάτω από το χώμα που πατάμε, ξεκινώντας από τα ζωάκια που φτιάχνουν τις φωλίτσες τους κάτω από τη γη ως και το κέντρο της Γης!
Συζήτησαν για τα ζώα που ζουν κάτω από τη γη και δημιούργησαν ομαδική εργασία ζωγραφίζοντας τις φωλιές τους, αλλά και ατομική χειροτεχνία με τον τυφλοπόντικα που κρύβεται στη φωλιά του. Έγιναν συγγραφείς και εικονογράφοι δημιουργώντας το δικό τους ψηφιακό παραμύθι με τίτλο: «Το μυρμηγκάκι που ήθελε να αλλάξει χρώμα» μέσα από την εφαρμογή Storyjumper. Στη συνέχεια, με το πρόγραμμα Paint3D μελέτησαν τα τρία διαφορετικά στρώματα του εσωτερικού της Γης και αντέγραψαν τα ονόματά τους. Πειραματίστηκαν με απλά υλικά και είδαν δύο εκρήξεις ηφαιστείων! Έμαθαν ότι η Γη είναι ένας τεράστιος μαγνήτης και γι’ αυτό κανένας μας δεν μπορεί να «πέσει» από αυτήν, λόγω της δύναμης της βαρύτητας. Τα παιδιά με τη χρήση του δραματικού κουτιού της τάξη μας: “Το κουτί του Αρχαιολόγου”, έγιναν και αυτά αρχαιολόγοι, έκαναν ανασκαφές και να κατέγραψαν τα ευρήματά τους, όπως αρχαία νομίσματα, απολιθώματα δεινοσαύρων, αγγεία και πετρώματα. Με αφορμή ένα σπασμένο αγγείο από την ανασκαφή μας, ασχοληθήκαμε με την τέχνη της Αρχαίας Ελλάδας. Έγιναν συντηρητές αρχαιοτήτων και κόλλησαν τα κομμάτια ενός αμφορέα και ενός αγάλματος και στη συνέχεια επισκέφθηκαν το ψηφιακό περιβάλλον του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης και ζωγράφισαν το άγαλμα της Πεπλοφόρου με αρχαϊκά χρώματα. Με τη χρήση του Google Earth τα παιδιά ταξίδεψαν εικονικά σε Μουσεία της Ελλάδας και τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης.
Στη συνέχεια, έγιναν σπηλαιολόγοι και ταξίδεψαν πίσω στον χρόνο με το σύνθημα: “Με το ένα…με το δύο…με το τρία…πάμε πίσω στην Προϊστορία!!!”. Εκεί γνώρισαν τα πρώτα ζώα που εμφανίστηκαν στη Γη, 230 εκατομμύρια χρόνια πριν και μέσα από παρουσιάσεις, προβολές βίντεο και πειράματα ανακάλυψαν τη ζωή των δεινοσαύρων. Γνώρισαν τα είδη τους, τον τρόπο που τρέφονταν, αλλά και τους λόγους για τους οποίους, ίσως εξαφανίστηκαν. Με τη χρήση του ρομποτικού ποντικού «Κόλμπυ» και τις πίστες της ρομποτικής τα παιδιά έδωσαν εντολές στο μικρό ποντικάκι και το οδήγησαν άλλες φορές στους δεινόσαυρους και άλλες φορές στο ηφαίστειο. Δημιούργησαν τα δικά τους απολιθώματα δεινοσαύρων με πηλό και προσπάθησαν να σκάψουν μέσα σε ένα μεγάλο κομμάτι πάγου και να βγάλουν έναν δεινόσαυρο που είχε παγώσει από την εποχή των Παγετώνων στη Γη. Έφτιαξαν ίχνη δεινοσαύρων, χωρισμένα σε ομάδες σχεδιασμού, μέτρησης και ζωγραφικής. Με τη χρήση του προγράμματος lifeliqe τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν όταν ένας Στεγόσαυρος σε τρισδιάστατη εικόνα εμφανίστηκε στην τάξη μας και φωτογραφήθηκαν μαζί του! Ακόμα, τα παιδιά δημιούργησαν ένα σπήλαιο στην τάξη μας και σαν σπηλαιολόγοι φόρεσαν τα κράνη με τους φακούς και ανακάλυψαν τα μυστικά που κρύβουν χιλιάδες χρόνια τώρα, τα σπήλαια. Μέσα στο σπήλαιο της τάξης, βρήκαν νυχτερίδες, σταλακτίτες και σταλαγμίτες, μαγεύτηκαν από το τραγούδι των νεράιδων και ανακάλυψαν βραχογραφίες των πρωτόγονων ανθρώπων. Με αφορμή τα ευρήματά τους, θέλησαν να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής των πρωτόγονων ανθρώπων. Έμαθαν τι φορούσαν, με τι τρέφονταν, πώς κυνηγούσαν τα τεράστια μαμούθ, πώς ψάρευαν, πώς προστατεύονταν και πώς κατάφεραν να ανακαλύψουν τη φωτιά. Στη συνέχεια, δημιούργησαν τις δικές τους βραχογραφίες με πινέλα, ζωγραφίζοντας σκηνές από την καθημερινή ζωή των πρώτων ανθρώπων. Πειραματίστηκαν και κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν δικό τους σταλακτίτη. Τέλος, πρωτόγονοι άνδρες και γυναίκες σε όμορφες χειροτεχνίες στόλισαν την τάξη. Τα παιδιά ένιωσαν πολύ περήφανα για τις νέες γνώσεις που κατέκτησαν μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τις φυσικές επιστήμες, την εικαστική δημιουργία, τη γλώσσα και τα μαθηματικά!