Την Πέμπτη 11/02 το σχολείο μας συμμετείχε με 7 μαθητές του Λυκείου μας στις εργασίες του πανελλήνιου μαθητικού συνεδρίου που διοργάνωσε το Κολλέγιο Αθηνών με τίτλο: Διάλογος ή σύγκρουση πολιτισμών;
Με αφορμή το ορόσημο των 2.500 χρόνων από τη μάχη των Θερμοπυλών και τη ναυμαχία της Σαλαμίνας.
Τίτλος της εργασίας μας ήταν: Οι αέναες συγκρούσεις οδηγούν σε ένα αέναο γίγνεσθαι: πώς η μελέτη του πολέμου γίνεται σπουδή για την ειρήνη. Την εκπόνησή της 10λεπτης-σύμφωνα με τις οδηγίες των διοργανωτών- παρουσίασής μας ανέλαβαν η Αντωνοπούλου Αγγελική, Ζαφειροπούλου Έφη, Ζέρβα Φιλιώ, Κυρίτση Δέσποινα και Πετρακάλιας Δημήτρης, όλοι μαθητές από την Α’ Λυκείου με την υποστήριξη τη δική μου και της κυρίας Τσικνιά.
Είχαμε ιδιαίτερη χαρά σε αυτό το συνέδριο καθώς το σχολείο μας συμμετείχε με τη συνδρομή τόσο του κλάδου των φιλολόγων όσο και του κλάδου των μαθηματικών. Συγκεκριμένα την εργασία μας πλαισίωσε μια τριήρης την οποία κατασκεύσαν οι μαθητές της Β’ Λυκείου Αλίκη Ζαφείρη και Μαντάς Μιχάλης υπό την εποπτεία και την καθοδήγηση του κυρίου Καμπάνη. Ο κύριος Καμπάνης δημιούργησε και ένα πολύ ωραίο βίντεο με την ιστορία της τριήρους στους περσικούς, το οποίο δυστυχώς δεν καταφέραμε να παρουσιάσουμε καθώς είχαμε ήδη υπερβεί το δεκάλεπτο που μας αναλογούσε.
Ειδικότερα με το σκεπτικό ότι οι αέναες συγκρούσεις μέσα στο πλέγμα των ανθρώπινων κοινωνιών διαμορφώνουν ένα αέναο γίγνεσθαι, επιδιώξαμε μέσα από μια αρχική μελέτη του πολέμου να οδηγηθούμε σε μια προσπάθεια σπουδής για την ειρήνη.
Τα ενδιάμεσα βήματα και την κατάληξη της εργασίας μας περιγράφουν οι παρακάτω άξονες: Τι ορίζεται ως πόλεμος, πώς προσεγγίστηκε από μελετητές, ποια τα ποικίλα αίτια, που εξηγούν διαχρονικά την κήρυξή του, και ποια αντίστοιχα τα είδη του. Ποια είναι τα αποτυπώματα που μένουν και πώς όλα αυτά μπορούν να ενσταλαχθούν στην πεποίθηση ότι η επιδίωξη, η προάσπιση, η αναγνώριση της ειρήνης ως Αγαθού συνιστούν το δρόμο που χρειάζεται απαρέγκλιτα να βαδίζουμε. Και όλα αυτά πάντα με αφετηρία τις «Θερμοπύλες» και τις «Σαλαμίνες» που προηγήθηκαν.
Ιδιαίτερη ήταν η χαρά μας, όταν ακούσαμε πως ο χαιρετισμός που απηύθυνε κατά την έναρξη του συνεδρίου η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, έδινε το ίδιο μήνυμα με αυτό που ήθελαν οι μαθητές μας να περάσουν στους συνέδρους.
«…. Εμβαθύνοντας στη γνώση, κατανοούμε καλύτερα τον εαυτό μας και τη θέση του τρίτου, αυτού που εκ πρώτης όψεως μας φαίνεται ότι αποκλίνει από τα δικά μας πρότυπα, μας μοιάζει ξένος ή ακόμη και παράξενος. Στις σημερινές κοινωνίες, στην πατρίδα μας, και ιδίως σε ευρωπαϊκές χώρες με ισχυρές μειονότητες, είναι πρόκληση η ειρηνική συνύπαρξη των διαφορετικών πολιτισμών. … Η ιδιότητα του πολίτη είναι μια άσκηση αρετής και αυτογνωσίας μακριά από δογματισμούς, αρνητικά στερεότυπα και προκαταλήψεις».
Σας επισυνάπτουμε τις υπερσυνδέσεις για την παρουσίαση και το βίντεο των εκπαιδευτικών μας.
Εισήγηση:
https://web.microsoftstream.com/video/580194fb-5cb3-4010-bc07-ce715ad3f661?list=studio
Video:
https://web.microsoftstream.com/video/2e50926e-5bd1-4db2-a7d0-34b409d7579f?list=studio