Αγγλικά
Η σημερινή εποχή και οι εργασιακές σχέσεις όπως έχουν διαμορφωθεί στη σύγχρονη Ευρωπαϊκή κοινωνία, δημιουργούν νέες απαιτήσεις ως προς την ανάγκη εκμάθησης ξένων γλωσσών. Συνεπώς, οι ξένες γλώσσες δεν είναι απλά ένα ακόμη μάθημα, αλλά αποτελούν προϋπόθεση εξέλιξης και επιτυχίας των παιδιών μας.
Ξενόγλωσσα ακούσματα και εικόνες πρέπει να βρίσκονται στο νηπιακό παιχνίδι, στο παιδικό τραγούδι, στην καθημερινότητα του νέου και του εφήβου, έτσι ώστε η ξένη γλώσσα να γίνει κτήμα του νέου και εφόδιο για να κινηθεί, να εργαστεί, να αισθάνεται κυρίαρχος του σύγχρονου κόσμου.
Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα απαιτεί από τους νέους μας να κατοχυρώνουν το επίπεδο των γνώσεων τους αποκτώντας διάφορα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας.
Στο σχολείο μας με την καθημερινή διδασκαλία των Αγγλικών, με μεθοδικότητα και σύστημα οδηγούμε τα παιδιά να κάνουν την Αγγλική γλώσσα κτήμα τους και να αποκτήσουν τους τίτλους γλωσσομάθειας που κατοχυρώνουν το επίπεδο των γνώσεων τους και αποτελούν εφόδια για τη συνέχιση των σπουδών τους και την επαγγελματική τους καταξίωση.
Τα τμήματα του Προνηπιαγωγείου και Νηπιαγωγείου έχουν ως στόχο να προσφέρουν στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας γλωσσικά ερεθίσματα στην Αγγλική γλώσσα με τρόπο οικείο σε αυτά.
Εικονογραφημένα βιβλία με ιστοριούλες από την καθημερινή ζωή των ηρώων τους, καθώς και πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό του σχολείου αξιοποιούνται με τέτοιο τρόπο, ώστε να κάνουν την Αγγλική γλώσσα το μέσο με το οποίο οι νεαροί μαθητές αρχίζουν να επικοινωνούν στα Αγγλικά.
Στόχος μας είναι, όχι μόνο η επικοινωνία στα Αγγλικά, αλλά και η ανάπτυξη λεκτικών, κινητικών, συναισθηματικών και νοητικών δεξιοτήτων που αφορούν τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Οι καθημερινές δραστηριότητες έχουν ως σκοπό να "αιχμαλωτίσουν" το ενδιαφέρον των παιδιών, να διεγείρουν την περιέργειά τους, και να δημιουργήσουν συναισθήματα με τα οποία "κλειδώνουν" την ξένη γλώσσα για πάντα στην μνήμη τους.
Σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού η διδασκαλία των Αγγλικής γλώσσας είναι καθημερινή και ακολουθείται ένα καλά οργανωμένο πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να ολοκληρώνουν με επιτυχία τα επίπεδα που αντιστοιχούν σε κάθε τάξη.
Το πρόγραμμα των Αγγλικών στοχεύει στο ν' αποκτήσουν τα παιδιά δεξιότητες στα λεγόμενα SKILLS, δηλαδή: Reading Comprehension (ανάγνωση και κατανόηση κειμένου), Writing (συγγραφή κειμένου), Listening Comprehension (κατανόηση προφορικού λόγου) & Speaking (προφορική ευχέρεια).
Τελειώνοντας την Α' Δημοτικού (PRE-JUNIOR) , τα παιδιά είναι σε θέση να παράγουν απλές μορφές γραπτού και προφορικού λόγου, να υπακούν σε εντολές, να αναγνωρίζουν τα γράμματα του Αγγλικού αλφαβήτου και να έχουν ένα αρκετά πλούσιο λεξιλόγιο. Στο επίπεδο αυτό γίνεται ευρεία χρήση οπτικοακουστικών μέσων που αξιοποιούνται στο μέγιστο δυνατό βαθμό μέσω των διαδραστικών πινάκων (IWB).
Στη Β'(A JUNIOR) και στη Γ' Δημοτικού (B JUNIOR) τα παιδιά τελειοποιούν τις δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και εξοικειώνονται σταδιακά με πιο σύνθετες δομές της γλώσσας.
Στη Δ' τάξη (A SENIOR) πραγματεύονται πιο σύνθετα γραμματικά φαινόμενα και πιο απαιτητικά κείμενα, βελτιώνοντας έτσι τον γραπτό και προφορικό λόγο τους.
Στην Ε' και ΣΤ' Δημοτικού τα τμήματα των Αγγλικών αυξάνονται, ώστε να μειώνεται ο αριθμός των
μαθητών/τμήμα και τα παιδιά συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις του Πανεπιστημίου του Cambridge, για το YLE-Flyers στην Ε’ Δημοτικού και το ΚΕΤ στην Στ΄Δημοτικού με εξαιρετικά υψηλά ποσοστά επιτυχίας. Έτσι τους δίνεται η δυνατότητα να εξοικειωθούν με τη διαδικασία των εξετάσεων και να πιστοποιήσουν το επίπεδο των γνώσεών τους. Παράλληλα, προσφέρονται δωρεάν επιπλέον μαθήματα προετοιμασίας για τις εξετάσεις αυτές.
Επίσης, σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργούν και να χρησιμοποιούν την Αγγλική γλώσσα μέσα από ποικίλες δραστηριότητες όπως: ατομικές και ομαδικές εργασίες, αξιοποίηση της Αγγλικής δανειστικής βιβλιοθήκης, συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα, συμμετοχή σε διεθνείς ή πανελλαδικούς διαγωνισμούς, παρακολούθηση και οργάνωση αγγλόφωνων θεατρικών παραστάσεων, αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην τάξη, εκπαιδευτικές αποστολές στην Αγγλία (summer school) κ.α.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί των Αγγλικών παρακολουθούν συχνά εκθέσεις και σεμινάρια κι ενημερώνονται για καινούργιους τίτλους βιβλίων και μεθόδους διδασκαλίας και γίνονται συχνά στον χώρο του σχολείου ενημερώσεις κι επιμορφωτικά σεμινάρια από διάφορους μεγάλους εκδοτικούς οίκους και πανεπιστημιακούς φορείς. Τέλος, το σχολείο μας είναι πιστοποιημένο εξεταστικό κέντρο για τις εξετάσεις Αγγλικών των Πανεπιστημίων Cambridge και Michigan, ενώ διατηρεί σταθερή συνεργασία με το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών επιβλέποντας την πρακτική άσκηση φοιτητών.
Η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας συνεχίζεται με την ίδια φιλοσοφία και στο Γυμνάσιο. Οι μαθητές χωρίζονται ανάλογα με τις γνώσεις τους και την επίδοση που σημείωσαν την προηγούμενη σχολική χρονιά σε επίπεδα.
Στο τέλος της Β΄ Γυμνασίου οι περισσότεροι μαθητές είναι σε θέση να συμμετάσχουν στις εξετάσεις του Β2 (Cambridge FCE ή/και Michigan ECCE), ενώ ένας μικρός αριθμός από αυτούς ολοκληρώνει την ύλη που απαιτείται για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις του Β2 στο τέλος της Γ’ γυμνασίου ή στη διάρκεια της Α’ Λυκείου.
Το συντριπτικό ποσοστό των μαθητών μας ολοκληρώνουν τον κύκλο σπουδών στην Αγγλική Γλώσσα που οδηγεί στην κατάκτηση του επιπέδου C2 Proficiency στο τέλος της Α’ Λυκείου, ενώ πολλοί από αυτούς δίνουν τις εξετάσεις C2 (Cambridge Proficiency ή Michigan Proficiency) στο τέλος της Γ’ Γυμνασίου. Ελάχιστοι είναι οι μαθητές μας που ολοκληρώνουν το επίπεδο του C2 στη Β’ Λυκείου.
Στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου το πρόγραμμα διδασκαλίας των Αγγλικών εστιάζει κυρίως στην ενημέρωση των μαθητών για κοινωνικά, οικονομικά, εκπαιδευτικά και περιβαλλοντικά θέματα μέσω βίντεο, συζητήσεων και ακουστικών ασκήσεων. Στη Γ’ Λυκείου, παράλληλα με τα υπόλοιπα τμήματα, λειτουργεί τμήμα προετοιμασίας των μαθητών που ενδιαφέρονται να εξεταστούν στα Αγγλικά, στο πλαίσιο των Πανελληνίων Εξετάσεων.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι για την αποτελεσματικότερη διδασκαλία των μαθητών μας, επιλέγουμε την κατάλληλη βιβλιογραφία ανά επίπεδο, χρησιμοποιούμε τον διαδραστικό πίνακα καθώς και πολλά άλλα εκπαιδευτικά τεχνολογικά μέσα. Οι μαθητές μας οργανώνουν αγγλόφωνες θεατρικές παραστάσεις, συμμετέχουν σε ατομικές και ομαδικές εργασίες, σε Ευρωπαϊκά προγράμματα ανταλλαγών Erasmus+, σε διεθνείς ή πανελλαδικούς διαγωνισμούς, σε συνέδρια-προσομοιώσεις των Ηνωμένων Εθνών και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων, σε εκπαιδευτικές αποστολές στην Αγγλία (summer school) κ.α.
Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί των Αγγλικών παρακολουθούν συχνά εκθέσεις και σεμινάρια κι ενημερώνονται για καινούργιους τίτλους βιβλίων και μεθόδους διδασκαλίας. Ενημερώσεις κι εξιδεικευμένα επιμορφωτικά σεμινάρια από διάφορους μεγάλους εκδοτικούς οίκους και πανεπιστημιακούς φορείς οργανώνονται συχνά στον χώρο του σχολείου.
Τέλος, το σχολείο μας είναι πιστοποιημένο εξεταστικό κέντρο για τις εξετάσεις Αγγλικών των Πανεπιστημίων Cambridge και Michigan, ενώ διατηρεί σταθερή συνεργασία με το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών επιβλέποντας την πρακτική άσκηση φοιτητών.
Γερμανικά
Τα εκπαιδευτήρια Αυγουλέα - Λιναρδάτου είναι μέλος του Διεθνούς Δικτύου Συνεργαζόμενων Σχολείων PASCH, στο οποίο συμμετέχουν το Γερμανικό Ινστιτούτο Goethe, ο Εκπαιδευτικός Φορέας ZfA (Zentralstelle für das Auslandsschulwesen), η υπηρεσία Παιδαγωγικών Ανταλλαγών (ΡΑD) της Συνόδου Υπουργών Παιδείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας (ΚΜΚ), η Υπηρεσία Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών(DAAD), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
Το σχολείο μας ως μέλος αποτελεί από το σχολικό έτος 2017-2018 επίσημα πιστοποιημένο από το γερμανικό κράτος σχολείο στο εξωτερικό, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές του να αποκτούν το Γερμανικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (Deutsches Sprachdiplom) υπό την αιγίδα του Γερμανικού Κράτους, χωρίς εξέταστρα! Tο Δίπλωμα DSDI-1ης βαθμίδας αντιστοιχεί στο επίπεδο Β1 του ΚΕΠΑ και πιστοποιεί τις γνώσεις Γερμανικών που απαιτούνται για την εγγραφή σε προπαρασκευαστικά τμήματα των Γερμανικών Πανεπιστήμιων (Studienkolleg), ενώ παρέχει επίσης πλεονεκτήματα σε αιτήσεις για σπουδές ή για εύρεση εργασίας στη Γερμανία.
Επίσης, στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας προφέρονται στους μαθητές θερινές υποτροφίες για παραμονή δυο εβδομάδων στη Γερμανία, προκειμένου να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες και γνώσεις, εκπαιδευτικό υλικό, συμβουλευτική υποστήριξη σχετικά με σπουδές στη
Γερμανία, διδασκαλία από ειδικευμένο διδακτικό προσωπικό που επιμορφώνεται με την υποστήριξη του Γερμανικού κράτους.
Οι μαθητές έχουν επίσης τη δυνατότητα να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους με τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις γλωσσομάθειας του Γερμανικού Ινστιτούτου Goethe και του Αυστριακού Οργανισμού Εξετάσεων ÖSD, ο οποίος διενεργεί εξετάσεις υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Εξωτερικών της Αυστρίας. Το ÖSD συνεργάζεται με το Γερμανικό Ινστιτούτο Goethe στο μοντέλο εξετάσεων για το επίπεδο Β1. Για τον λόγο αυτό η μορφή των εξετάσεων και η πιστοποίηση είναι ίδια.
Οι εξετάσεις αφορούν στα επίπεδα γλωσσομάθειας Α1, Α2, Β1 και Β2 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Γλωσσών, τα δε ποσοστά επιτυχίας των μαθητών μας υπερβαίνουν κατά πολύ τα πανελλήνια ποσοστά, φτάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις το 100%.
Στο Δημοτικό οι μαθητές μαθαίνουν στοιχειώδεις γλωσσικές δομές που τους επιτρέπουν να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε καθημερινές περιστάσεις. Στη συνέχεια, στο Γυμνάσιο, κύριοι στόχοι της εκμάθησης της Γερμανικής Γλώσσας είναι αφενός η αξιοποίηση των γνώσεων που αποκτήθηκαν στο Δημοτικό, αφετέρου η ολοκλήρωση της
απόκτησης των βασικών γνώσεων, ώστε οι μαθητές να επικοινωνούν με ευχέρεια στη Γερμανική Γλώσσα, να γνωρίζουν τον σύνθετο λόγο και να καθίστανται ικανοί να εκφράζουν την άποψή τους στο πλαίσιο μιας επίκαιρης θεματολογίας, χρησιμοποιώντας σωστά τον γραπτό και προφορικό λόγο.
Οι μαθητές χωρίζονται στο Γυμνάσιο σε τμήματα ανάλογα με τις γνώσεις τους, καθώς και με καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή. Σε όλες τις τάξεις χρησιμοποιούνται σύγχρονες διδακτικές σειρές και το μάθημα εμπλουτίζεται με τη χρήση διαδραστικού πίνακα.
Στην ΣΤ’ Δημοτικού ολοκληρώνεται η υλη του επιπέδου Α1 και οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος Fit A1 του Ινστιτούτου Goethe.
Στην Α’ Γυμνασίου διδάσκεται η υλη του επιπέδου Α2 και οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος Fit A2 του Ινστιτούτου Goethe.H δυνατότητα αυτή δίνεται στους μαθητές επίσης και στη Β’ Γυμνασίου.
Στη Β’ Γυμνασίου ολοκληρώνεται η ύλη του επιπέδου Α2 και συνεχίζεται η εκμάθηση της Γερμανικής Γλώσσας στο επίπεδο Β1, οπου οι μαθητές εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους στους τομείς του λεξιλογίου και της γραμματικής.
Στη Γ’ Γυμνασίου ολοκληρώνεται η ύλη του επιπέδου Β1 και οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος DSD 1(A2\B1)και ÖSD\GOETHE(Β1).
Στην Α ’Λυκείου οι μαθητές έχουν επίσης τη δυνατότητα να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις του επιπέδου Β1. Το προχωρημένο επίπεδο στην Α’ Λυκείου διδάσκεται την υλη του επιπέδου Β2.
Γαλλικά
Στο Σχολείο μας η διδασκαλία των Γαλλικών γίνεται με μεθοδικότητα και σύστημα και στοχεύει αφενός οι μαθητές να αγαπήσουν τη γλώσσα και την κουλτούρα της χώρας και αφετέρου να αποκτήσουν τίτλους γλωσσομάθειας που κατοχυρώνουν το επίπεδο των γνώσεών τους και αποτελούν κι αυτοί εφόδια για τη συνέχιση των σπουδών τους και την επαγγελματική τους καταξίωση.
Οι εκπαιδευτικοί της γαλλικής γλώσσας παρακολουθούν κάθε χρόνο εκθέσεις και σεμινάρια που γίνονται από αξιόλογους φορείς, ενημερώνονται για νέους τίτλους βιβλίων και μεθόδους διδασκαλίας ενώ συχνά οι ίδιοι εκδοτικοί οίκοι ενημερώνουν και επιμορφώνουν στον χώρο του Σχολείου σε ειδικές παρουσιάσεις που πραγματοποιούνται.
Σταθερή συνεργασία υπάρχει και με το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, με το τμήμα Γαλλικής Γλώσσας κ Φιλολογίας, το οποίο
στέλνει κάθε χρόνο φοιτητές για να επιβλέπεται η πρακτική τους άσκηση.
Τέλος, το Σχολείο μας είναι πιστοποιημένο εξεταστικό Κέντρο για τις εξετάσεις γαλλικών DELF, DALF και SORBONNE.
Η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας ξεκινά στη Γ' Δημοτικού με μία ώρα την εβδομάδα και έχει ως σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τη δεύτερη ξένη γλώσσα, η οποία είναι μάλιστα και επιλογή τους, με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων και κατάλληλων βιβλίων που αξιοποιούν άριστα και τους διαδραστικούς πίνακες. Στη Δ' κ Ε' Δημοτικού οι μαθητές εχουν δύο ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα και μέσα από σύγχρονες
μεθόδους, οπτικοακουστικά μέσα, τραγούδια και δραματοποίηση διαλόγων, διευρύνουν τις γνώσεις τους, μαθαίνουν τα πρώτα γραμματικά φαινόμενα καθώς και το βασικό λεξιλόγιο της καθημερινής ζωής, στόχοι που συνεχίζονται και στη Στ' Δημοτικού με την προσθήκη μιας ώρας που αξιοποιείται στον προφορικό λόγο και στα γραμματικά φαινόμενα.
Η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας συνεχίζεται με την ίδια φιλοσοφία και στο Γυμνάσιο.
Έτσι οι μαθητές από την Α΄ Γυμνασίου χωρίζονται σε επίπεδα ,ανάλογα με τις γνώσεις τους και την επίδοση που σημείωσαν την προηγούμενη χρονιά, προκειμένου να αποκτήσουν τα διπλώματα DELF.
Πιο αναλυτικά:
Στις Α', Β' & Γ' Γυμνασίου, με 3 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, οι μαθητές του Α' επιπέδου αποκτούν τα Α1, Α2 και Β1 DELF JUNIOR,
στις αντίστοιχες τάξεις, ενώ οι μαθητές του Β' επιπέδου αποκτούν το Α1 στη Β' Γυμνασίου και το Α2 στη Γ' Γυμνασίου.
Σε όλους τους μαθητές που συμμετέχουν στις εξετάσεις προσφέρεται κάθε χρόνο από το Σχολείο, από τις αρχές Οκτωβρίου μία επιπλέον ώρα την εβδομάδα, η οποία αξιοποιείται για την εξάσκησή τους στην προφορική δεξιότητα του εκάστοτε διπλώματος. Αυτή η ώρα πραγματοποιείται είτε πριν είτε μετά το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Στην Α' Λυκείου η διδασκαλία των γαλλικών εντάσσεται στα projets με δύο ώρες την εβδομάδα στο πρωινό πρόγραμμα και δύο απογευματινές φροντιστηριακές ώρες, έχοντας ως στόχο την απόκτηση του DELF B2 JUNIOR τον Δεκέμβριο της Β' Λυκείου.
Παράλληλα,οι μαθητές συμμετέχουν σε διεθνείς και πανελλαδικούς διαγωνισμούς και σε ταξίδια σε γαλλόφωνες ευρωπαϊκές χώρες.
Οι εκπαιδευτικοί της γαλλικής γλώσσας παρακολουθούν κάθε χρόνο εκθέσεις και σεμινάρια που γίνονται από αξιόλογους φορείς, ενημερώνονται για νέους τίτλους βιβλίων και μεθόδους διδασκαλίας
ενώ συχνά οι ίδιοι εκδοτικοί οίκοι ενημερώνουν και επιμορφώνουν στον χώρο του Σχολείου σε ειδικές παρουσιάσεις που πραγματοποιούνται.
Σταθερή συνεργασία υπάρχει και με το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, με το τμήμα Γαλλικής Γλώσσας κ Φιλολογίας, το οποίο στέλνει κάθε χρόνο φοιτητές για να επιβλέπεται η πρακτική τους άσκηση.
Τέλος, το Σχολείο μας είναι πιστοποιημένο εξεταστικό Κέντρο για τις εξετάσεις γαλλικών DELF, DALF και SORBONNE.
Κινέζικα
Όπως όλοι γνωρίζουμε η Κίνα είναι σήμερα μια μεγάλη και διαρκώς ανερχόμενη εμπορική, βιομηχανική, οικονομική και πολιτιστική δύναμη. Η καλή γνώση της Κινεζικής γλώσσας αποτελεί σήμερα ισχυρό προσόν και στο μέλλον θα είναι σίγουρα ένα διαβατήριο στην προσπάθεια επαγγελματικής αποκατάστασης των παιδιών μας.
Με το σκεπτικό αυτό το σχολείο μας συνεχίζει για τρίτη χρονιά τη λειτουργία τμημάτων εκμάθησης της Κινεζικής γλώσσας για μαθητές αλλά και για ενήλικες.
Η αδελφοποίηση της Βιβλιοθήκης της Shanghai με τη Σχολική μας Βιβλιοθήκη, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Window of Shanghai», με σκοπό τόσο να προωθήσει τον Κινέζικο πολιτισμό όσο και να εντείνει το ενδιαφέρον των ανθρώπων για ποικίλες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται μέσα στις βιβλιοθήκες, έχει δημιουργήσει εξαιρετικές σχέσεις ανάμεσα στο σχολείο μας και τον κινέζο Μορφωτικό Ακόλουθο στην Αθήνα. Μέσω των σχέσεων αυτών έχουμε εξασφαλίσει πιστοποιημένους καθηγητές της Κινεζικής Γλώσσας με εκτενή εμπειρία στη διδασκαλία της Κινεζικής γλώσσας ως ξένη γλώσσα. Από τη συνεργασία αυτή, η Σχολική μας Βιβλιοθήκη απέκτησε ως πρώτη δωρεά 450 τίτλους βιβλίων στην Αγγλική γλώσσα, 50 τίτλους βιβλίων στην κινέζικη γλώσσα και 100 επιπλέον τίτλους αποκτά κάθε χρόνο. Τα βιβλία αυτά χρησιμοποιούνται στην τάξη από τους καθηγητές αλλά και τα παιδιά που μαθαίνουν την κινεζική γλώσσα. Η μεγάλη ποικιλία στη θεματολογία των δωρηθέντων τίτλων (τέχνες, οικονομία, ανθρωπιστικές-κοινωνικές επιστήμες, φιλοσοφία, λογοτεχνία, παράδοση, ιστορία, παραδοσιακή κινέζικη ιατρική, αρχιτεκτονική) στοχεύει όχι μόνο στην ενδυνάμωση των πολιτισμικών δεσμών μεταξύ
ης χώρας μας και της Κίνας αλλά και στην παρότρυνση των Ελλήνων αναγνωστών να γνωρίσουν και να διαδώσουν την κινέζικη γλώσσα και τον πολιτισμό.
Η εκμάθηση της κινεζικής γλώσσας από μαθητές του σχολείου μας, και όχι μόνο, φιλοδοξούμε να αποτελέσει το εφαλτήριο για τη σταδιακή υιοθέτηση μιας νέας αντίληψης γύρω από τον κινέζικο πολιτισμό και τρόπο ζωής και να συμβάλει στη συνειδητοποίηση των νέων παιδιών ότι η γνώση και ο πολιτισμός αποτελούν επένδυση στη μελλοντική βιωσιμότητα και ανάπτυξη της κοινωνίας μας.
Τα μαθήματα πραγματοποιούνται τις διδακτικές μέρες, σε ώρες αμέσως μετά τη λήξη του κανονικού σχολικού προγράμματος των παιδιών το μεσημέρι. Μετά τη λήξη των μαθημάτων Κινεζικής γλώσσας, τα παιδιά εξυπηρετούνται με δρομολόγια των σχολικών μας λεωφορείων. Κατ’ εξαίρεση, τα μαθήματα των μαθητών λυκείου και ενηλίκων θα πραγματοποιούνται από τις 5μ.μ. και μετά, χωρίς εξυπηρέτηση από σχολικά λεωφορεία.
- YCT Level 1
- YCT Level 2
- HSK Level 1 (Α1)
- HSK Level 2 (Α2)
- HSK Level 3 (Β1)
- HSK Level 4 (Β2)
- HSK Level 5 (C1)
- HSK Level 6 (C2)
YCT Level 1
(Τα επίπεδα αυτά απευθύνονται σε παιδιά που έχουν τελειώσει την Γ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου.)
Στο πρώτο επίπεδο τα παιδιά έρχονται σε μια πρώτη επαφή με την κινεζική γλώσσα και κουλτούρα και εισάγονται στις αρχικές έννοιες όπως το σύστημα γραφής pinyin, τους τόνους, κάποιους βασικούς χαρακτήρες καθώς και τις γραμμές με τις οποίες σχεδιάζονται/γράφονται όλοι οι κινεζικοί
χαρακτήρες. Με την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου μαθημάτων οι μαθητές είναι σε θέση να αναγνωρίζουν 80 κινεζικά ιδεογράμματα.
YCT Level 2
(Τα επίπεδα αυτά απευθύνονται σε παιδιά που έχουν τελειώσει την Γ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου.)
Στο δεύτερο επίπεδο οι μαθητές κατανοούν και είναι σε θέση να παράγουν βασικές προτάσεις και να χειριστούν καθημερινούς διαλόγους επικοινωνίας.
Ολοκληρώνοντας αυτό το επίπεδο, οι μαθητές είναι σε θέση να αναγνωρίζουν 150 κινεζικά ιδεογράμματα.
HSK Level 1 (Α1)
Στο πρώτο επίπεδο, οι σπουδαστές κάνουν τη βασική εισαγωγή τους στην κινέζικη γλώσσα και κουλτούρα, μαθαίνοντας τις κυριότερες γραμματικές και συντακτικές δομές, το σύστημα γραφής pinyin, τους τόνους, κάποιους βασικούς χαρακτήρες καθώς και τις γραμμές με τις οποίες γράφονται όλοι οι κινέζικοι χαρακτήρες.
Σε προφορικό επίπεδο, μαθαίνουν πώς να συμμετέχουν σε απλές, καθημερινές συζητήσεις, σε μία τηλεφωνική συνομιλία, να κάνουν μία γνωριμία, να δίνουν ευχές, να κάνουν ερωτήσεις και να δίνουν οδηγίες. Για την απόκτηση του πρώτου επιπέδου πιστοποίησης, οι σπουδαστές πρέπει να γνωρίζουν 150 κινεζικά ιδεογράμματα.
HSK Level 2 (Α2)
Στο δεύτερο επίπεδο, οι σπουδαστές χειρίζονται με άνεση τα βασικά Κινέζικα και επικοινωνούν σε επίπεδο καθημερινών αναγκών, όπου απαιτούνται απλές και ευθείς συναλλαγές και ανταλλαγές
πληροφοριών σε κοινά και καθημερινά ζητήματα. Με την απόκτηση του διπλώματος αυτού, οι σπουδαστές έχουν ένα λεξιλόγιο που φτάνει τα 300 ιδεογράμματα.
HSK Level 3 (B1)
Αποκτώντας το HSK 3, οι σπουδαστές είναι σε θέση να επικοινωνούν στα Κινέζικα σε βασικό επίπεδο στην καθημερινότητα, αλλά και στον ακαδημαϊκό και επαγγελματικό χώρο.
Επιπλέον, μπορούν να επικοινωνήσουν άνετα σε περίπτωση που ταξιδέψουν στην Κίνα. Σε αυτό το επίπεδο τα ιδεογράμματα που γνωρίζουν οι σπουδαστές ανέρχονται στα 600.
HSK Level 4 (B2)
Στο επίπεδο αυτό, οι σπουδαστές έχουν την ικανότητα να κατανοούν ένα πλήθος θεματικών ενοτήτων στα Κινέζικα και να επικοινωνούν με άνεση με συνομιλητές
που κατάγονται από την Κίνα. Ο αριθμός των ιδεογραμμάτων που μπορεί κάποιος να κατανοεί και να χρησιμοποιεί ανέρχεται στους 1200.
HSK Level 5 (C1)
Οι σπουδαστές που ολοκληρώνουν το επίπεδο αυτό μπορούν με άνεση να διαχειριστούν τη γλώσσα. Για παράδειγμα, μπορούν εύκολα να διαβάζουν κινέζικα περιοδικά και εφημερίδες,
να βλέπουν κινέζικες ταινίες και άλλα έργα, και να πραγματοποιούν εκτενείς ομιλίες στα Κινέζικα, καθώς τα ιδεογράμματα που γνωρίζουν είναι 2.500.
HSK Level 6 (C2)
Οι σπουδαστές που κατακτούν το πτυχίο αυτό μπορούν με άνεση να κατανοήσουν γραπτές και προφορικές πληροφορίες στα Κινέζικα και να εκφράζονται με άνεση τόσο προφορικά, όσο και γραπτά.
Γνωρίζουν πάνω από 5.000 ιδεογράμματα, περισσότερα δηλαδή από έναν μέσο Κινέζο. Το πτυχίο αυτό δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους του να διδάξουν τη κινέζικη γλώσσα.