Αναστέλλεται η λειτουργία του Παιδικού μας Σταθμού το σχολικό έτος 2020-21 και μέχρι την ολοκλήρωση κατασκευής νέου κτιρίου.
Φιλοσοφία
Στον Παιδικό μας Σταθμό η εκπαιδευτική διαδικασία διαμορφώνεται με βάση την αυθόρμητη ανάγκη των μικρών μαθητών για εξερεύνηση, την καλλιέργεια και την ανάδειξη των ιδιαίτερων σωματικών, πνευματικών και κοινωνικών δυνατοτήτων τους. Έχοντας ως δεδομένο ότι τα παιδιά αυτής της ηλικίας αυτονομούνται για πρώτη φορά, στοχεύουμε στην ανάπτυξη της κοινωνικότητάς τους μέσα από το παιχνίδι και τα ερεθίσματα που παρέχει η βιωματική μέθοδος διδασκαλίας. Με γνώμονα τη σπουδαιότητα των πρώτων αυτών χρόνων της ζωής των παιδιών μας, σε ένα περιβάλλον ασφάλειας, αποδοχής και ενθάρρυνσης και μέσα από ποικίλες δραστηριότητες εκπαιδευτικού, περιβαλλοντικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα, θέτουμε τις βάσεις για την ομαλή ένταξή τους τόσο στην κοινωνική ζωή, όσο και στον κόσμο της μάθησης.
Χαρακτηριστικά
του εκπαιδευτικού μας
προγράμματος
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η προσχολική περίοδος αποτελεί μοναδική και ξεχωριστή περίοδο στη ζωή του παιδιού, το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα επενδύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων. Αυτό επιτυγχάνεται δίνοντάς τους τη δυνατότητα μέσα από τα κατάλληλα ερεθίσματα να αναπτυχθούν κοινωνικά, σωματικά , συναισθηματικά, και νοητικά. Δίνονται καθημερινά στα νήπια ευκαιρίες που θα το βοηθήσουν να διαμορφώσει την προσωπικότητά του και να πετύχει στο σχολείο και στη ζωή γενικότερα.
Όλα τα παραπάνω υλοποιούνται και επιτυγχάνονται μεσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες που εμπνέονται από τις αναπτυξιακές και μαθησιακές ανάγκες των παιδιών.
Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε αβίαστα σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά τις βάσεις πάνω στις οποίες θα οικοδομηθεί η αγάπη τους για το σχολείο και η ικανότητά τους για μάθηση.
Παράλληλα, στοχεύουμε στην ενδυνάμωση του ρόλου των γονέων προς την κατεύθυνση της υποστήριξης, της ανάπτυξης και της μάθησης των παιδιών τους δίνοντάς τους έτσι τη δυνατότητα να συμμετέχουν και οι ίδιοι στην αγωγή τους, συμπληρώνοντας, ενισχύοντας ή ακόμα και επεκτείνοντας τις επιδιώξεις του σχολείου, σύμφωνα με τις συμβουλές και τις κατευθύνσεις που θα πάρουν από τις νηπιαγωγούς και τη σχολική μας ψυχολόγο.
Πρόγραμμα
- Παιδί και Γλώσσα
- Παιδί και Μαθηματικά
- Παιδί και Περιβάλλον
- Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση
- Παιδί και Βιωματική Μάθηση
Παιδί και Γλώσσα
Στον Παιδικό μας Σταθμό η εκπαιδευτική διαδικασία διαμορφώνεται με βάση την αυθόρμητη ανάγκη των μικρών μαθητών για εξερεύνηση, την καλλιέργεια και την ανάδειξη των ιδιαίτερων σωματικών, πνευματικών και κοινωνικών δυνατοτήτων τους. Έχοντας ως δεδομένο ότι τα παιδιά αυτής της ηλικίας αυτονομούνται για πρώτη φορά, στοχεύουμε στην ανάπτυξη της κοινωνικότητάς τους μέσα από το παιχνίδι και τα ερεθίσματα που παρέχει η βιωματική μέθοδος διδασκαλίας. Με γνώμονα τη σπουδαιότητα των πρώτων αυτών χρόνων της ζωής των παιδιών μας, σε ένα περιβάλλον ασφάλειας, αποδοχής
και ενθάρρυνσης και μέσα από ποικίλες δραστηριότητες εκπαιδευτικού, περιβαλλοντικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα, θέτουμε τις βάσεις για την ομαλή ένταξή τους τόσο στην κοινωνική ζωή, όσο και στον κόσμο της μάθησης. Στη μαθησιακή περιοχή της γλώσσας επιδιώκεται τα παιδιά να καλλιεργήσουν την προφορική επικοινωνία, να είναι δηλαδή σε θέση να διατυπώσουν τις απόψεις τους και να κατανοούν τις απόψεις των άλλων σύμφωνα με το επίπεδο της ανάπτυξής τους. Για την επίτευξη του στόχου μας χρησιμοποιούνται πίνακες αναφοράς, παιδική λογοτεχνία , εικονοϊστορίες, βιβλιοτετράδια και ψυχοκινητικά παιχνίδια.
Παιδί και Μαθηματικά
Στα μαθηματικά τα παιδιά κατακτούν βασικές προμαθηματικές έννοιες. Ασκούνται στην ικανότητα να προβληματίζονται και να επιδιώκουν ανάλογες λύσεις. Έρχονται σε επαφή με απλά γεωμετρικά και στερεά σχήματα.
Οι παραπάνω δραστηριότητες επιτυγχάνονται μέσα από:
• Παιχνίδια (τόμπολες, αντικείμενα, παζλς, κ.α)
• Τραγούδια με σχήματα κ.α
• Ηλεκτρονικές διαδραστικές ασκήσεις στον διαδραστικό πίνακα
• Βιβλιοτετράδια
• Ψυχοκινητικά παιχνίδια
• Βιωματική μάθηση (μετρήσεις, συγκρίσεις, εκτέλεση συνταγών κ.α)
Παιδί και Περιβάλλον
Τα νήπια γνωρίζουν τον κόσμο γύρω τους, τόσο το φυσικό όσο και το ανθρωπογενές περιβάλλον, δηλαδή τον ίδιο τον άνθρωπο και τα δημιουργήματά του (τεχνολογία). Η μελέτη του περιβάλλοντος είναι πλαίσιο δράσης και αλληλεπίδρασης, άρρηκτα συνδεδεμένο
με τα βιώματα των παιδιών. Για τον λόγο αυτό πραγματοποιούνται δραστηριότητες που ενεργοποιούν τη δημιουργικότητα, την ανταλλαγή ιδεών και οδηγούν σε νέες γνώσεις. Τα παιδιά αποκτούν περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μέσα από δραστηριότητες όπως η ανακύκλωση, εποχιακές δράσεις (π.χ. τρύγος, σπορά κ.α.) και συμμετοχή σε εκπαιδευτικά περιβαλλοντικά προγράμματα.
Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση
Τα παιδιά μας μπορούν καθημερινά να εκφραστούν ελεύθερα μέσα από:
• Ζωγραφική και χειροτεχνία με διάφορα υλικά
• Κατασκευές με πηλό κ.α.
• Δημιουργία σχεδίων και εικόνων στον διαδραστικό πίνακα
• Παιδική λογοτεχνία και παραμύθι
• Κουκλοθέατρο, θεατρικό παιχνίδι
Παιδί και Βιωματική Μάθηση
Τα παιδάκια του Παιδικού μας Σταθμού, μέσα από καλοσχεδιασμένες βιωματικές εκπαιδευτικές δράσεις, βρίσκουν νόημα σε όσα μαθαίνουν και κάνουν συνδέσεις ανάμεσα στις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκτούν. Η ενεργητική προσέγγιση της μάθησης ενεργοποιεί τα κίνητρά τους και αναπτύσσει γνωστικές και κοινωνικές ικανότητες, αναγκαίες για την αυτο-καθοριζόμενη μάθηση. Μαθαίνουν έτσι μέσω μιας διδασκαλίας που προσαρμόζεται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τα βιώματά τους.
Συνεργάζονται με τους συνομηλίκους και τους ενηλίκους, ώστε η μάθηση να αποκτά και κοινωνική χροιά, εκτός από νοητική. Αναπτύσσουν τις ικανότητες της επίλυσης προβλημάτων και της κριτικής σκέψης, μέσω δραστηριοτήτων που αυξάνουν σταδιακά σε δυσκολία. Πειραματίζονται με καινοτόμα προγράμματα μέσα από σχέδια εργασίας (projects), αναζητώντας, θέτοντας ερωτήσεις, κάνοντας ανακαλύψεις και καταγράφοντας ιδέες και παρατηρήσεις ως άτομα και ως μέλη της ομάδας. Μέσα από τη βιωματική μάθηση αναπτύσσουν επιπλέον την αυτοεκτίμησή τους, την υπευθυνότητα, τον αυτοσεβασμό, και τον σεβασμό τους στη διαφορετικότητα.
Aγγλικά
Τα πρώτα βήματα των παιδιών μας στον κόσμο της Αγγλικής γλώσσας είναι συναρπαστικά. Έμπειροι και πρόθυμοι καθηγητές Αγγλικής δημιουργούν μια ασφαλή και αδιαμφισβήτητα σύγχρονη «γωνιά» Αγγλικών, στην οποία τα παιδιά μας αναπτύσσουν τα γλωσσικά τους ταλέντα. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τις μουσικοκινητικές ασκήσεις, τα τραγούδια και τις δημιουργικές δραστηριότητες οι μικροί μαθητές κατακτούν με σταθερά, σίγουρα και ευχάριστα βήματα τη βασική δομή της Αγγλικής γλώσσας. Τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου καταφέρνουν να αναγνωρίζουν τους ήχους των γραμμάτων της αγγλικής αλφαβήτου αλλά και να διαβάζουν απλές λέξεις μέσα από ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες.
Σε ένα πλούσιο περιβάλλον μάθησης, οι τάξεις μας είναι μία ανοιχτή αγκαλιά, έτοιμη να υποδεχτεί και να ξεναγήσει τους λιλιπούτειους μαθητές στη μαγική χώρα των Αγγλικών.
Γράμματα &
Τέχνες
Θεατρικό Παιχνίδι
Το Θεατρικό παιχνίδι είναι μια δραστηριότητα έκφρασης και απελευθέρωσης συναισθημάτων, κινήσεων και φαντασίας. Χρησιμοποιώντας τα εργαλεία και τις δυνατότητες του θεάτρου, τα παιδιά οδηγούνται μέσα από τα θεατρικά παιχνίδια, την παντομίμα, την κίνηση και τη δραματοποίηση να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους αλλά και να βρουν τη δική τους θέση μέσα σε αυτόν.
Η διαδικασία ξεκινάει από διάφορα ερεθίσματα, όπως ένα παραμύθι, μια ιστορία, ένα ποίημα κ.λπ. και τα παιδιά καλούνται μέσα από τη δραματοποίηση αυτών των ερεθισμάτων και την ασφάλεια που τους εξασφαλίζει η μεταμόρφωση σε ρόλους, να συζητήσουν και να εκφραστούν για ζητήματα της καθημερινότητας που τα απασχολούν, να ανακαλύψουν, να αναγνωρίσουν και να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους.
Μουσικοκινητική Αγωγή Carl Orff
Η Μουσικοκινητική Αγωγή Carl Orff είναι μια παιδαγωγική προσέγγιση της μουσικής αγωγής βασισμένη στην ένωση μουσικής, κίνησης και λόγου. Στην προσχολική ηλικία «εκμεταλλευόμαστε» την έμφυτη ανάγκη των παιδιών να τραγουδήσουν, να κινηθούν και να χορέψουν, ώστε να καλλιεργήσουμε τον ατομικό τους εσωτερικό ρυθμό και μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων να τα οδηγήσουμε προς την κατάκτηση των αφηρημένων μουσικών εννοιών
Η καλλιέργεια του ατομικού ρυθμού επιτυγχάνεται μέσα από ρυθμικές μουσικές δραστηριότητες, στις οποίες συντονίζεται ο λόγος και η κίνηση του σώματός τους. Στη συνέχεια εισάγεται στην εκπαίδευση η μελωδία, μέσω της φωνής και του τραγουδιού. Τα παιδιά σε αυτό το στάδιο εκπαιδεύονται επίσης να συνοδεύουν τη μελωδία που τραγουδούν με τα όργανα της Ορχήστρας Orff.
Σχολική Βιβλιοθήκη
Η Σχολική Βιβλιοθήκη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι κάθε βαθμίδας του σχολείου μας, καθώς αντανακλά τη φιλοσοφία μας και είναι πολύτιμος αρωγός σε κάθε εκπαιδευτική δράση που διοργανώνεται. Στα τμήματα της Προσχολικής Αγωγής, η Σχολική Βιβλιοθήκη ως προέκταση της φυσικής τάξης, συμμετέχει ενεργά στο εκπαιδευτικό έργο. Μέσα από ψυχαγωγικές δραστηριότητες με επίκεντρο το βιβλίο και
μουσειοεκπαιδευτικά προγράμματα επεκτείνεται η διαδικασία της μάθησης και η γνώση αφομοιώνεται από τους μικρούς μαθητές δημιουργικά. Ειδικότερα, για τα τμήματα του Νηπιαγωγείου μας λειτουργεί σε μηνιαία βάση τμήμα Δανειστικής Βιβλιοθήκης, στο πλαίσιο του οποίου τα παιδιά μας μαθαίνουν να «χρησιμοποιούν» τη βιβλιοθήκη και τις υπηρεσίες της, συμμετέχουν σε προγράμματα φιλαναγνωσίας και αξιοποιούν το περιβάλλον της Βιβλιοθήκης, προκειμένου να απασχοληθούν δημιουργικά.
Επισκέψεις – Εκδρομές
Κάθε μήνα πραγματοποιούνται επιμορφωτικές επισκέψεις βιωματικής εκπαίδευσης σε θέατρα, εργαστήρια αλλά και χώρους που έχουν άμεση σχέση με την πολιτιστική, ιστορική και λαϊκή κληρονομιά μας. Ακόμη, οργανώνονται περιβαλλοντικές εκδρομές που έχουν στόχο την επαφή των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον, την αναγνώριση της αξίας του και τη διασκέδασή τους.
Εκδηλώσεις
Τα οφέλη από την προετοιμασία και την υλοποίηση μιας σχολικής εορτής είναι ποικίλα και αφορούν όλους τους τομείς ανάπτυξης του παιδιού. Για τον λόγο αυτό τα νήπια του παιδικού μας σταθμού συμμετέχουν σε διάφορες εκδηλώσεις με αφορμή σημαντικά θρησκευτικά, ιστορικά, πολιτιστικά και προσωπικά γεγονότα.
Σχολικές Εκδόσεις
Το Σχολείο μας, αποσκοπώντας στην καλύτερη εμπέδωση, εμπλουτισμό και οργάνωση της διδακτέας ύλης, προσφέρει εκδόσεις στους μαθητές για όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Παρακάτω παραθέτουμε ενδεικτικά κάποιες από αυτές.
ΣΥΝΟΛΟ
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ
Συνεργασία - Επικοινωνία
σχολείου και οικογένειας
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς γίνεται ενημέρωση στους γονείς των νηπίων μας για το πρόγραμμα που θα ακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί μας μέσα στη χρονιά και προσφέρονται πρακτικές συμβουλές και οδηγίες τόσο από τη διευθύντρια των προσχολικών μας τμημάτων όσο και από τη σχολική μας ψυχολόγο. Παράλληλα, οι γονείς ενημερώνονται για όλες τις προαιρετικές δραστηριότητες που προσφέρονται καθημερινά μετά τη λήξη του βασικού μας προγράμματος.
Όποιος γονέας επιθυμεί στη διάρκεια της χρονιάς να συναντήσει κάποια νηπιαγωγό μπορεί να το κάνει αξιοποιώντας το εβδομαδιαίο πρόγραμμα ελεύθερων ωρών, που κάθε νηπιαγωγός διαθέτει για να συναντά γονείς. Μπορεί επίσης να κλείσει ιδιαίτερη συνάντηση με τη διευθύντρια των νηπιακών μας τμημάτων ή τη σχολική μας ψυχολόγο.
Παράλληλα, προγραμματίζονται μηνιαίες ενημερωτικές συναντήσεις γονέων που πραγματοποιούνται Δευτέρες ή Τετάρτες μετά τη λήξη του εκπαιδευτικού προγράμματος. Το πρόγραμμα των συναντήσεων αυτών σας γίνεται γνωστό από τον Σεπτέμβριο για όλη τη χρονιά. Στις συναντήσεις αυτές η ενημέρωσή σας γίνεται ατομικά.
Σε περίπτωση που προκύψει κάποιο έκτακτο θέμα μπορείτε να επικοινωνείτε τηλεφωνικά, μέσω του τηλεφωνικού μας κέντρου και της γραμματείας του σχολείου.
Επιπλέον, το σχολείο μας αξιοποιώντας την πρωτοποριακή υποδομή του στις νέες τεχνολογίες έχει δημιουργήσει διαδικτυακή πύλη μέσω της οποίας οι γονείς έχουν πρόσβαση στο ημερολόγιο των γεγονότων του σχολείου, στις σχολικές μας ανακοινώσεις, σε προσωπικές ειδοποιήσεις, στην οικονομική τους μερίδα και στο σύστημα τηλεματικής παρακολούθησης των σχολικών μας λεωφορείων με το οποίο μπορούν σε πραγματικό χρόνο να βλέπουν πού βρίσκεται το σχολικό λεωφορείο που μεταφέρει το παιδί τους στον χάρτη καθώς και την ταχύτητά του. Παράλληλα, μπορούν να επικοινωνούν ηλεκτρονικά με το σχολείο και να έχουν πρόσβαση στο ηλεκτρονικό υλικό μάθησης που παράγεται στο σχολείο και αξιοποιείται στις τάξεις, ώστε τα παιδιά τους να μπορούν να εξασκούνται με το ίδιο υλικό και στο σπίτι. Βαθμιαία, ενεργοποιούνται και άλλες δυνατότητες.
Ψυχοπαιδαγωγική
Υποστήριξη
Η σχολική ψυχολόγος υποστηρίζει τη γνωστική και ψυχοσυναισθηματική προσαρμογή των νηπίων. Η παρατήρηση των παιδιών σε όλες τις δραστηριότητες του νηπιαγωγείου και η παρακολούθηση της αναπτυξιακής τους πορείας είναι πολύ σημαντικές για τη σχολική τους προσαρμογή.
Θέματα γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης αφορούν τις συναντήσεις που πραγματοποιούνται από τη σχολική ψυχολόγο με τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές.
Παράλληλα, όποιος γονιός επιθυμεί μπορεί να κλείσει ατομικό ραντεβού με τη σχολική ψυχολόγο μας προκειμένου να τη συμβουλευτεί και να μοιραστεί τους προβληματισμούς του.
Παιδί και ιατρική
φροντίδα - ασφάλεια
Η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών μας αποτελούν βασικό μας μέλημα. Νοσηλεύτρια πλήρους απασχόλησης, με μακροχρόνια πείρα βρίσκεται καθημερινά στο σχολείο μας, για να αντιμετωπίσει το οποιοδήποτε περιστατικό.
ΠερισσότεραΜεταφορά με τα
σχολικά λεωφορεία
Η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών μας αποτελεί βασική προτεραιότητά μας . Το Γραφείο Κίνησης του Σχολείου μας σας εξασφαλίζει τη δυνατότητα παραλαβής και παράδοσης των μαθητών στην πόρτα του σπιτιού σας, εφόσον αυτό είναι εφικτό.
Περισσότερα