Το STREAM είναι ένα ακρώνυμο για την επιστήμη, την τεχνολογία, τη ρομποτική, τη μηχανική, τις τέχνες και τα μαθηματικά (Science, Technology, Robotics, Engineering, Arts, Mathematics).
Η εκπαίδευση STREAM δεν είναι μόνο κρίσιμη για την προετοιμασία των μελλοντικών ιατρών μας, των ερευνητών, των πυρηνικών επιστημόνων, των μηχανικών και των σχεδιαστών ηλεκτρονικών παιχνιδιών αλλά καθίσταται όλο και πιο σημαντικό πλεονέκτημα και ιδιαίτερο προσόν για κάθε εργαζόμενο. Το πρόβλημα στην αγορά εργασίας είναι ότι οι περισσότερες χώρες του κόσμου δεν παράγουν αρκετούς αποφοίτους της εκπαίδευσης με προσόντα STREAM. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα, το Υπουργείο Εργασίας εκτιμά ότι φέτος υπάρχουν περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στους τομείς που σχετίζονται με STREAM, αλλά δεν υπάρχουν αρκετοί εργαζόμενοι με τα κατάλληλα προσόντα για να τις καλύψουν. Μέσα από την ομαδο-συνεργατική εκπαιδευτική προσέγγιση STREAM, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να λύσουν προβλήματα, να κάνουν τις ιδέες τους πράξη, να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες και να αποκτήσουν γνώσεις σε αναπτυσσόμενα τεχνολογικά και επιστημονικά πεδία.
Προκειμένου να μεγιστοποιήσουμε την προσέγγιση των μαθημάτων υπό το διδακτικό μοντέλο STREAM, εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων συνεργάζονται και δημιουργούν διαθεματικά και διαταξικά με βάση την ύλη project που λειτουργούν είτε ως δράσεις, δραστηριότητες εκτός προγράμματος, Summer Camps και διαγωνισμοί όπως CANSAΤ.
Σε αυτό το πλαίσιο, στον προγραμματισμό του Γυμνασίου έχει ενταχθεί ζώνη STREAM όπου προσεγγίζουμε το μάθημα της Τεχνολογίας με τις μαθησιακές μεθόδους, Project-Based Learning και στρατηγική Jigsaw. Η μέθοδος Project-Based Learning στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως κριτική σκέψη, problem solving και συνεργασία, εμπλέκοντας τους μαθητές στην επίλυση προβλημάτων πραγματικού χρόνου. Παράλληλα, Jigsaw καλείται η ομαδοσυνεργατική στρατηγική διδασκαλίας, κατά την εφαρμογή της οποίας τα μέλη κάθε ομάδας πρέπει να εργαστούν από κοινού ως σύνολο για την επίτευξη ενός κοινού στόχου. Για παράδειγμα, στην Α’ Γυμνασίου οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν, να προγραμματίσουν, να καλωδιώσουν, να κατασκευάσουν, να πάρουν και να επεξεργαστούν τα στατιστικά λειτουργίας ώστε να δημιουργήσουν ένα «έξυπνο» θερμοκήπιο με απομακρυσμένο έλεγχο και να κατανοήσουν τη σημαντικότητα των στοιχείων λειτουργίας και τη χρησιμότητα των θερμοκηπίων στις καλλιέργειες.